2012. november 21., szerda

Mit rontottam el? :(

Nem tehetek róla, de amikor meglátok haldokló növényeket, főleg orchideákat, megfájdul a szívem, hogy szegények, nem tehetnek arról, hogy többen vannak, mint amennyiüket elvinnék a vásárlók. Na, és persze mindenki a külcsínre ad, hogy mennyi bimbó és virág van rajta, de azt nem nézik, hogy milyen a gyökere, a levelei mennyire egészségesek. Legutóbbi szerzeményem jelenleg kezelés alatt áll, anno láttam a boltok polcain ennyire mély bordós-lilás árnyalatú lepkeorchideát, aztán valahogy a színesebbek, mintásabbak eltűntek, és a fehér és rózsaszín minden árnyalatúaktól roskadoztak a polcok - persze nem kell őket se leszólni, mert sokféle fehér orchideám van, azt mondaná rá az ember, hogy fehér, az is fehér, tök egyforma, ám ez nem így van. Hiába fehér mindegyik, mégis egyedi és egyedülálló színezettségűek, hiszen egyik az egyik sárgás, a másik narancsos árnyalatú, de van lilás, pirosasés zöldes közepű is, az egyik pettyes, a másik csíkos és még sorolhatnám. Először én is úgy akartam, hogy ne legyenek egyformák, hanem különböző virágszínűek legyenek, de ki tudja már ennyi időután, melyik milyen is volt :) Mert sajnos megvettem, és egy barackszínűmet kivéve a többi 3-6 napon belül elvirágzott, azóta zöldelnek az ablakban, de hogy milyenek voltak, már nem tudom.
És az utóbbi idő tartogatott meglepetést, örömöt és sajnos kétségeket és szomorúságot. Anno olvastam, hogy az orchideáknak ilyen-olyan speciális táp kell, kis koncentrációban, meg töményen ártalmas. Hétvégén kaptak tápos vizet, márkás táp, és fele akkora koncentrációban, mint ahogy írta a cimkén. Sajnálatomra többet ártottam vele, mint segítettem volna, 2 növényem gyökere tönkrement, a többiek pedig elég ramaty állapotban voltak, jött a tőzegátmosás, hogy ami maradt esetleg, azt eltávolítsam. Utána jött egy sérült társ, szegénynek a felső levele le lett törve, de ő volt az a gyönyörű lilás-bordós árnyalatú, amelyiket nem tudtam otthagyni, úgyhogy megmentettem a kidobástól, és hamarosan a többi mellett landolt az ablakpárkányon. A törzséről le lett vágva a törés körüli rész, és kapott gombaírtós kezelést, biztos ami biztos alapon, van két picike és gyengécske levele, kapja a páraadagot, remélem hamarosan egy-egy levélkével és gyökérkével örvendeztet meg, és nem követi elhalt társait. Mellette van még a gyengélkedő tálcán egy másik társa, sajnos neki egy gyökere sem maradt meg, dehát vannak még csodák, a törzse nem rothadt el, hátha elég erős és kitartó és hoz legalább egy gyökeret, a levelei szerencsére még szépek és egészségesek :) De nem csak rossz dolgok történtek, az egyik reggel amikor végigköszöntöttem őket, és megkapták a reggeli párájukat, észrevettem, hogy az egyik, amelyiket tavaly egy Obi polcáról vettem le értékcsökkenten hozott két pici valamit. Hogy két szárról van-e szó, azt még nem tudom, egyenlőre levélszerűnek tűnnek, de akármi is lesz, én boldog vagyok, hogy ha ez megmarat és ilyen szépen fejlődik, mégse én gondoztam őket rosszul, hanem a boltok polcain már menthetetlenül széttápozva díszelegtek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése